بهتر زندگی کنیم

چند راز برای شاد زیستن

در لحظه باشید!

اگر در حال حاضر در حال سپری کردن بعد از ظهریک روز پر کار در منزل هستید،هیچ وقت اجازه ندهید که مشکلات و گرفتاری های صبح در محیط کار در این زمان به خانه شما بیاید.یا مثلا بهتر است که هنگام صرف شام با خانواده به جای نگرانی برای قرار ملاقات روز آینده با پزشک،به غذا،حمع خانواده وصحبت های خانواده فکر کنید.

بلند بخندید.

یکی از رموز شاد زیستن وسالم بودن،خندیدین است.احساس شادی میزان هورمون «آندرفین» و هورمون های دیگری را که به خوشی وشادی شما می انجامد افزایش می دهد و در عین حال مقدار هورمون اضطراب را کاهش می دهد.پس سعی کنید همیشه بخندید،حتی به زور،بیاد آوردن یک خاطره خوش ویا تعریف کردن یک جک و لطیفه برای خودتان هم مفید است.

خوب بخوابید.

تاثیرات خوب خوابیدن در سلامت بدن واثرات خواب در فیزیولوژی بدن امری کاملا اثبات شده است. بهتر است که روزانه برای مدت کوتاهی استراحت کنید وشب ها هم حداکثر تا ساعت 10 شب به رختخواب بروید و بخوابید.البته امروزه شاید ساعت 10شب خوابیدن دور از دسترس باشد ولی در هر صورت خواب شبانه وتاریکی مهترین وبهترین زمان استراحت وباز سازی قوا است. در 24 ساعت بدن ما حدودا به 8 ساعت خواب نیاز دارد.پس برای سالم زیستن وشاد بودن خواب خود را تنظیم کنید.

به موزیک گوش دهید.

تحقیقات حاکی از آن است که شنیدن موسیقی قسمتی از مغز را فعال می کند که فعالیت این قسمت باعث احساس نشاط در بدن می شود. بعلاوه موسیقی ملایم هم در بدست آوردن آرامش هم کمک کننده است.شاید بسیار در رستوران ها،مطب ها به موسیقی آرام وملایم گوش کرده باشید.دلیل آن آرامش است.

منظم باشید.

با وجود شلوغی میز کارتان که پر از کاغذ ، مجله وصورت حساب است، یا کابینت آشپز خانه تان که بسیار نامنظم است ونیز دسته چکتان که در طی شش ماه اخیر هنوز تسویه نشده، نمی توانید تمرکز کنید ونفس عمیق بکشید.نظم وهارمونی به دلیل ذات انسان برای او زیبا ومایه آرامش است.به علاوه با انجام کارهای روزانه منزل(جارو زدن،گردگیری وشست وشو و...)هم می توان به آرامش وشادی رسید.

در زندگی به بعضی از مسائل نه بگویید.

هیچ چیز در زندگی مهمتر از سلامتی وتندرستی نیست.برای زندگی خود کار کنید نه برای کار زندگی!کارهایی که در اولویت نیستند و از آنها لذت نمی برید را از برنامه زندگی خود حذف نمایید.برای انجام کارهای مورد علاقه خود لیستی تهیه کنید.

برای انجام هر کاری ،زمان مشخصی را اختصاص دهید.

محققین بر این باورند افرادی که در یک زمان به انجام چند کار می پردازند،بیشتر به بیماری پر فشاری خون مبتلا می شوند.زمانی که با تلفن صحبت می کنید،به جای انجام همزمان شست وشوی لباس ها یا بررسی پرونده ها بهتر است که به راحتی بنشینید وبه مکالمه خود بپردازید وتمرکز کنید ونیز زمانی که با کامپیوتر کار می کنید به کار یا پروژه ی دیگر نپردازید.بهتر است که نخست کار اول را به پایان برسانید سپس به کار دیگری بپردازید. برنامه ریزی داشته باشید وکار هایی را که باید انجام دهید از قبل مشخص کنید.هیچ چیز بهتر از این نیست که وظایفتان را بنویسید.این کار باعث می شود اهدافتان را شناسایی کرده وتنش ونگرانی را وجودتان دور کنید.سپس مطمئن شوید که تمام کارهایتان را به خوبی انجام داده اید.

باغبانی کنید.

همان طور که تنفس هوای تازه و انجام حرکات ورزشی باعث کاهش اضطراب می شود و فرد را سرحال وسر زنده می کند،انجام امور باغبانی مثل زدودن علف های هرز باغ یا باغچه،، آب پاشیدن روی یک گیاه روی در گلدان،تماشای رشد دانه ای که به گیاه تبدیل شده و گل می دهد ویا هرس شاخ وبرگ درختان که ممکن است فقط چند ساعتی وقتتان را بگیرد...همه حس شادی وآرامش را در وجودتان زنده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد