دیوان حافظ

این هم از دیوان حافظ.

راستی اگر به قسمت لینک های روزانه من مراجعه کنید بهترین کتابخانه های دیجیتال را پیدا می کنید و می توانید هر کتابی را که مد نظرتان هست از آنجا پیدا کنید.

متن کامل کتاب را می توانید از سایت بانی تک - کتابخانه دیجیتال دریافت نمایید.

چند جمله جالبتر از قبلی ها...

رابطه من واون مثل رابطه آب و ماهیست ، حالا گیریم تو این معامله من همیشه ماهیم که چی.

او شریک مال مردم است ، زیرا نیمی از اموال مردم را بالا کشیده است.

سیبی که آدم در بهشت خورد هنوز هم از گلویش پایین نرفته است.

کسیکه مدتها به طناب بیاندیشد ، لاجرم خود را با آن دار خواهد زد.

آدم علیه السلام تنها مردی بود که در همه عمر به زن دیگری نیاندیشید.

چند جمله جالب...

حتما بخونید

 

تنبل ها همیشه دوستدار واقعی طلح و آرامش اند.

----------------------------------------

آدم بی بته کسی است که حتی روز چهارشنبه سوری هم بته گیر نیاورد.

----------------------------------------

درخت کاج اگر سبز هم نبود ، چه خاصیتی می توانست داشته باشد.

----------------------------------------

روزی برای بیرون رفتن بود ، باران آمد هیچکس بیرون نرفت ، الا مستان.

----------------------------------------

تو می روی تمام ایستگاه می رود و من چقدر ساده ام که سالهای سال در انتظار تو کنار این قطار رفته ایستاده ام و همچنان به نرده های ایستگاه رفته تکیه داده ام...

----------------------------------------

 عشق جامی است که آنرا سر میکشیم بی آنکه بدانیم شراب است یا زهر و در هر دوحالت هنگام نوشیدن آن حس خوبی داریم

----------------------------------------

 الو سلام منزل خداست؟ این منم مزاحمی که آشناست هزار دفعه این شماره را دلم گرفته است ولی هنوز پشت خط در انتظار یک صداست شما که گفته اید پاسخ سلام واجب است به ما که می رسد ، حساب بنده هایتان جداست؟

----------------------------------------

دیشب تو فکرت بودم که یه قطره اشک از چشمام جاری شد........ از اشک پرسیدم چرا اومدی؟؟ گفت آخه تو چشمات کسی هست که دیگه اونجا جای من نیست

----------------------------------------

خیلی سخته توی پاییز با غریبی آشنا شی اما وقتی که بهار شد یه جوری ازش جدا شی خیلی سخته یه غریبه به دلت یه وقت بشینه بعد اون بگه که هرگز نمیخواد تو رو ببینه البته منظور مسافر غریب نیست

----------------------------------------

خدایا نسیم نوازش کجاست ... کویرم ، سرآغاز بارش کجاست بیا تا به لبخند عادت کنیم ... به این راز پیوند عادت کنیم بیا ساده مثل چکاوک شویم ... بیا باز گردیم و کودک شویم

شازده کوچولو

اثر آنتوان دو سنت گزوپه‌ری

برگردان احمد شاملو

کتاب...

ای ایران ای مرز پر گهر

ای ایران ای مرز پر گهر    ای خاکت سرچشمه هنر    

دور از تو اندیشه بدان      پاینده مانی تو جاودان    

ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم      جان من فدای خاک پاک میهنم  

مهر تو چون شد پیشه ام    دور از تو نیست اندیشه ام  

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ما؟    پاینده باد خاک ایران ما       

سنگ کوهت در و گوهر است    خاک دشتت بهتر از زر است  

مهرت از دل کی برون کنم؟      برگو بی مهرتو چون کنم؟   

تا گردش جهان و دور آسمان بپاست   نور ایزدی همیشه رهنمای ماست 

مهر تو چون شد پیشه ام   دور از تو نیست اندیشه ام 

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ما؟   پاینده باد خاک ایران ما  

ایران ای خرم بهشت من   روشن از تو سرنوشت من  

گر آتش بارد به پیکرم   جز مهرت در دل نپرورم     

با آب و خاک و مهر تو سرشته شد گلم     مهر اگر برون رود تهی شود دلم  

مهر تو چون شد پیشه ام   دور از تو نیست اندیشه ام  

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ما؟     پاینده باد خاک ایران ما